Sidevisninger i alt

onsdag den 8. maj 2013

Stenbiderhanner i eksotisk forklædning

Procesteknikerne har eksperimenteret med at ryge stenbiderhanner i forbindelse med et projekt, de arbejder med lige nu.
 
Min erfaring med den fødevare er lidt blandet. De stenbiderhanner, jeg indtil nu har smagt, har været en anelse smattede - og fede. Det smattede kan måske forklares med at vacuumpakningen har været for .... jeg ved ikke hvad det hedder, men fiskene lignede fladfisk i vacuumposen.
 
Mine forventninger kunne derfor ligge på et lille sted da procesteknikerne inviterede på smagsprøver af deres produktion. Men jeg må nok sige jeg blev meget positivt overrasket over hvor lækker en fisk stenbiderhannen virkelig er, når den bliver tilberedt rigtigt og serveret med omhu og fantasi.  
 
 


Ista har kreeret denne lækre forret med røget stenbiderhan garneret med fetaost, agurk, radise og revet limeskal. Alt holdt sammen af lækkert, ristet rugbrød.  


Stenbiderhannen , som ellers ikke er en specielt værdsat fisk, fik rigtig sat gang i det kreative køkken.


Denne eksotiske variation står Aksel for.
 
 
Her er fisken i nærbillede - lækkert.
 
Aksels anretning består af røget stenbiderhan, spidskål, porretop og grøn peber med en dressing af 1 dl. fløde, 2 dl. creme fraiche, 18%, hakket agurk, hakket chalotteløg, salt og peber. Dressingen røres sammen og sandwichen anrettes som billedet viser.
 
VELBEKOMME
 
Det er Ista selv der har fotograferet sin anretning mens det er Bjørn, der har taget resten af billederne.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar