Sidevisninger i alt

onsdag den 23. oktober 2013

Aftenmenu med fransk servering.

I aften skulle tjenerne øve sig på fransk servering - eller var det engelsk?
Det må jeg lige huske at spørge overtjeneren om i morgen. Ja, det er nok bedst at vente til i morgen, for jeg tror de skal have noget at spise selv, nu hvor de er færdige med at servere aftenens menu - flæskesteg med brunede kartofler m.v. og eksotisk fløderand - for 70 gæster. Alt omhyggeligt serveret med "en passende kraftig rødvin, specielt til svinekød", som tjeneren sagde.
 

Normalt tager det højst en halv time at spise aftensmad - i dag hyggede vi os i 1½ time. Her fordriver Anda tiden inden serveringen med at aflure foldemetoden på aftenens serviet.
 

Det er jo nærmest højtideligt -
 

...og igen - der manglede ikke noget i glassene. Det kunne altså også godt mærkes på stemningen, den blev lidt højrøstet, især i slyngelhjørnet.
 

Igen var det gasterne, der stod for den aldeles veltillavede menu.
 
Og så til aftenens finale - blomsterdekorationen, flot arrangeret på en renskuret borekerne fra et betonfundament, som Verner "faldt over" et eller andet sted på byggepladsen..
 

Det minder mig om at jeg skal huske at købe godt med rød saftevand fra Nuuk Imeq, inden jeg skal have gæster på lørdag.

1 kommentar: