Sidevisninger i alt

fredag den 19. august 2011

Varme vinde


Væltede ribsbuske.

Det var egentlig meningen jeg ville bruge et af mine egne billeder fra byen som baggrundsbillede. Men det funkede ikke lige for mig den dag.
Af de muligheder blog-administratoren foreslår synes jeg den blå himmel med høje, hvide cumulusskyer passer godt til Narsaq. Indtil for et par dage siden havde jeg ikke set andet. 

Hvis jeg kikker ud af vinduet nu, er det også samme syn der møder mig. Men i går!

Det startede faktisk natten til i går. Jeg - og flere andre på kollegiet - blev holdt vågen det meste af natten fordi vinden havde bestemt sig for at der skulle flyttes rundt på diverse løsdele: en stige, en barnevogn, udendørs askebæger og sand sand sand. En del af det fandt jeg i min vindueskarm i går morges. Som om det ikke var nok klaprede stilladset udenfor vore vinduer lystigt hele natten.

Min første oplevelse med fønvinden hernede. Det gode ved den er at den er varm, så temperaturen både inde og ude steg nogle grader i går. Det kan blive meget værre siger de der kender Sydgrønland.

Nogen har endda oplevet fønvinden flytte rundt på containere.

Sammenlignet med det er nogle væltede ribsbuske ingenting, kan jeg godt se. En anden gang vil jeg sørge for at lukke mine vinduer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar